niedziela, 23 października 2011

Mini Pizza & Bułeczki a la Pizza

Tym razem przygotowałam coś, za czym przepadają chyba wszyscy! Pizza i wszelkie jej wariacje jest znakomita!
Dzisiaj postanowiłam zmodyfikować trochę rozmiar i kształt mojej pizzy. Przygotowałam mini pizze, bogate w soczysty sos pomidorowy oraz śródziemnomorskie dodatki. Zrobiłam także bułeczki a la pizza. Tzn. ciasto jest w 100% takie samo, tylko zamiast użyć walka do sporządzenia placka, uformowałam drożdżowe kulki lekko tylko spłaszczając wierzch i wbijając do środka dodatki. Oto i one! Oto i przepis :

Przepis na ciasto: ( 6 x mini pizza i 6 x bułeczki )
500 g maki pszennej typ 500
15 g suchych drożdży
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oliwy z oliwek
250ml wody

Przepis na sos pomidorowy:
1 puszka ulubionej pulpy pomidorowej
1 łyżeczka octu balsamicznego
szczypta cukru
szczypta soli
listki świeżej bazylii
oregano
2 łyżeczki oliwy z oliwek
3 średnie ząbki czosnku

Nadzienie do bułeczek i pizzy:
oliwki
ser ricotta lub typu feta ( u mnie ricotta)
ser żółty
pomidorki koktajlowe

Zaczęłam od przygotowania ciasta. Jednak najpierw rozgrzałam piekarnik do ok. 200 st C i przygotowałam blaszkę, smarując ją oliwą. W misce wymieszałam ręką ( można użyć także robota kuchennego ) mąkę, drożdże, przyprawy, wodę i oliwę, formując delikatne ciasto. Jeśli podczas wyrabiania ciasta za bardzo jest ono wilgotne, oczywiście trzeba dodać mąki. Całość zostawiamy w misce na ok. 30 min do wyrośnięcia.
W tym czasie można sobie przygotować składniki do pizzy i sos pomidorowy. Muszę przyznać, że ten sos pomidorowy jest po prostu najlepszy na świecie i nie ma...choćby nie wiem co NIE MA LEPSZEGO!
Pycha!

Gdy ciasto jest już gotowe urywamy małe porcje i wałkujemy albo formujemy małe bułeczki :) Do bułeczek nie dodałam sosu pomidorowego, jedynie na mini pizzę.
Do bułeczek dodałam świeże pomidory, oliwki i ser żółty na wierzch.
Na mini pizze położyłam sos pomidorowy, ser ricotta oraz zielone oliwki.
Jedna blaszka spędziła w piecu ok 30 min. To było bardzo długie 30 min!!! :)

Smak - zabójczy! Sami zobaczcie !





Bułeczki można zjeść tak po prostu albo mogą stanowić dodatek np. do barszczu! są miękkie i powiem szczerze lepsze następnego dnia :)

Mini pizza bogatsza o sos pomidorowy i ser ricotty zamiast sera żółtego jak wygląda na bułeczkach również ciekawie.


Przepis bierze udział w konkursie Viva Italia !



1 komentarz:

  1. o kurczę! muszę takie zrobić, wygląda mega smacznie!

    OdpowiedzUsuń