czwartek, 17 listopada 2011

Bułki maślane pszenno - żytnie ze słonecznikiem

Wpadłam w chlebowo - bułeczowy amok!!! Na razie chleb wychodzi mi średnio, ciągle pracuje nad zakwasem - karmię i karmię i czekam :) Nie poddaję się, ponieważ moją wiarę w wypieki domowe napędzają bułki, które udają się za każdym razem i smakują zaskakująco dobrze. Oto mój kolejny wypiek, trochę zbrązowiały...zaczytałam się ;) ale smakują wyśmienicie! Przepis spodobał mi się, bo jest prosty i nie wymaga przygotowania zaczynu 12 godzin wcześniej. Oto i on :

Przepis ( 12 bułeczek )
3 szklanki ( ok. 750 g ) mąki do chleba domowego ( mieszanka pszenno - żytnia )
1 i1/2 szklanki letniego mleka
60 g masła w temp pokojowej
2 łyżki cukru, użyłam brązowego extra fine
1/2 łyżki soli
1 i 1/2 opakowania drożdży instant 

Mieszanina na górę bułek
1 jajk0
mleko
słonecznik

Ważne, aby ciasto było ciepłe. Zauważyłam, że gdy dodaje zimne mleko, ciasto potrzebuje o wiele więcej czasu, by zacząć rosnąć. Dlatego o wiele łatwiej dla nas i dla ciasta, gdy jest ciepłe i gdy w około jest ciepło ;)
Wszystkie składniki należy wymieszać i dobrze wyrobić ciasto. Kiedy ciasto jest miękkie i nie klei się do rąk, zostawiamy go w miseczce i przykrywamy ściereczką na około godzinę. W tym czasie ciasto powinno urosnąć czyli podwoić swoją objętość ;) Moje ciasto rosło znacznie dłużej..ale doczekałam się. Podzieliłam je na mniejsze porcje i z każdej uformowałam bułkę. Ułożyłam bułeczki na blaszce pokrytej papierem do pieczenia i zostawiłam w cieple na następną godzinę. Gdy bułki urosną, malujemy je mieszaniną z jajka i mleka. Całość posypujemy słonecznikiem. Wkładamy do rozgrzanego pieca na ok 20 minut. Uwaga! Bułki bardzo szybko się rumienią i można z łatwością je spalić! Trzeba jednym słowem pilnować maluchów :)



Doskonałe z dżemem!

Enjoy!

1 komentarz: